Portal Bajo.pl poleca:


Zaloguj się
Login

Hasło




» Nie pamiętasz hasła?
» Załóż konto
 
Odchudzanie - owoce i warzywa
Aminokwasy BCAA Suplementy Białkowe odżywki
HMB Kreatyna Kre-Alkalyn Glukozamina
Carbo Gainery L-Karnityna Odżywki


Chcąc się zdrowo odżywiać, powinniśmy odwrócić proporcje na talerzu. Mięso ma być skromnym dodatkiem do masy jarzyn i surówek.

Warzywa i większość owoców to produkty niskokaloryczne. A zatem czy tylko mała zawartość kalorii sprzyja procesowi odchudzania?
W odchudzaniu nie chodzi tylko o kalorie, bardzo ważny jest błonnik, magiczna substancja, której nie trawimy, ale która odgrywa niezmiernie istotna rolę w procesach trawiennych. SA to włókna roślinne działające w jelitach jak gąbka i miotełka. Wchłaniają różne toksyczne substancje i wymiatają je z organizmu. Błonnik daje też masę objętościową, wypełnia żołądek, powodując uczucie sytości. Mówiac o wartość owoców i warzyw w naszej diecie, absolutnie nie należy się ograniczać do kwestii odchudzania. SA one niezbędne dla zdrowia! Musza być częścią naszej codziennej diety przez cały rok i powinny być spożywane 5 razy dziennie przy każdym posiłku, bez względu na to, czy się odchudzamy, czy nie.

Warzywa i owoce zawierają witaminy, mikropierwiastki i antyoksydanty, które chronią nas przed rozwojem wielu chorób, w tym nowotworów i chorób układu krążenia. Zostało to ostatecznie udowodnione przez współczesna naukę. Praktycznie widać pozytywne skutki diety z duża zawartością owoców i warzyw na poziomie zdrowia ludów śródziemnomorskich. Właśnie W Basenie Morza śródziemnego ludzie znacznie rzadziej chorują na serce i nowotwory niż w innych krajach. Ponieważ organizm nie potrafi magazynować tych substancji na zapas, musimy mu je dostarczać sukcesywnie, w każdym posiłku. To jest prosta zasada, która powinnyśmy w pełni zaakceptować dla własnego dobra. Pamiętajmy też, że dieta musi być różnorodna, im więcej rodzajów warzyw i owoców, tym lepiej. W Polsce ostatnio bardzo wzrosło spożycie owoców, ale z warzywami ciągle nie jest dobrze. Zapominamy, na przykład, o kapuście, która jest bardzo zdrowa, niskokaloryczna i ma dużo antyoksydantów. Jesli chcemy schudnąć, trzeba zwracać uwagę na dodatki - zawiesiste sosy, masło i tarta bułkę, dodane do porcji jarzyny, podniosą kaloryczność dania. Ale dla wartości odżywczej bardziej istotny jest sposób przygotowania potrawy. Warzyw nie powinno się zbyt długo gotować, ze względu na witaminy i inne biologicznie aktywne substancje.

Soki owocowe są dość kaloryczne, szczególnie te dosładzane. Ich pewna wada jest fakt, że nie zawierają błonnika. Ale maja za to dużo witamin i mikroelementów, są więc wartościowym uzupełnieniem diety. Pragnienie, szczególnie wtedy, gdy się odchudzamy, najlepiej gasić czysta woda, która możemy pić bez ograniczeń.

Warto być szczupłym, ale przede wszystkim warto być zdrowym! Jednym z objawów rzucenia palenia (zaprzestania inhalowania dymem, który zawiera 4000 związków chemicznych, w tym 40 rakotwórczych, a nie tylko nikotynę) są zmiany w przyswajaniu pokarmu. Może temu towarzyszyć wzrost apetytu. Okazuje się jednak, że niekoniecznie musimy utyć. 1/3 osób, które przestały palić - nie tyle, mniej więcej tyle samo przybiera na wadze, a są nawet tacy, którzy w tym czasie chudna. Najgorsze, co może się zdarzyć, to powrót do nałogu z powodu wzrostu wagi. Przytycie kilku kilogramów jest błahostka w porównaniu z rujnowaniem zdrowia z powodu palenia. Jesli przyrost wagi jest przyczyna obawy przed zerwaniem z nałogiem, wystarczy przestrzegać pewnych zaleceń:

1. wraz z rzuceniem palenia, zmień sposób odżywiania się
2. główne posiłki spożywaj regularnie, jedz więcej na śniadanie i obiad niż na kolację
3. noś ze sobą niskokaloryczne " przegryzki", na przykład surowe warzywa i owoce
4. przez pierwsze 3 miesiące codziennie waż się i notuj swoja wagę
5. licz kalorie
6. codziennie ćwicz lub zacznij uczęszczać na zorganizowana gimnastykę, licz dodatkowo spalone kalorie

Są jakieś środki wspomagające odchudzanie?
Jest ich mnóstwo na rynku, jednak bardzo popularnych i rzeczywiście skutecznych jest niewiele. Oto lista najczęściej kupowanych i zachwalanych suplementów wspomagających odchudzanie, spalanie tkanki tłuszczowej i poskromienie apetytu:
http://kulturystyka.bajo.pl/i/menu/menu2.gif Animal Cuts Free 42sasz - Universal
http://kulturystyka.bajo.pl/i/menu/menu2.gif Carnitine Liquid LEN 335ml - Universal
http://kulturystyka.bajo.pl/i/menu/menu2.gif CLA 1000 mg 90kap - Ultimate Nutrition
http://kulturystyka.bajo.pl/i/menu/menu2.gif Fat Burners 110tab - Universal
http://kulturystyka.bajo.pl/i/menu/menu2.gif Fat Burners For Women 120tab - Universal

Źródło: kulturystyka.info.pl


Wasze komentarze

www kropka  michalkrolak _at_ op kropka  pl / 15.08.2007 20:51:42 / 83.24.172.---
Czesc. mam pytanie czy soki robione własnorecznie (w sokowirowce) czy sa kaloriczne . i czy mozna ja przyjmowac w treningu na rzezbe czy cos pomoga te witaminy z owocow i warzyw ;}

Avatar
Kamil / 15.08.2007 23:54:58 / 195.66.144.60/192.168.16.---
Pomagają. Wolę pić soki z sokowirówki niż z kartonu. Ze świeżo wyciśniętych owoców i warzyw soki są zasobniejsze w witaminy (należy spożyć w ciągu 15 min dla owoców i 30 min dla warzyw - wedle książki "Jak żyć długo i zdrowo" Michała Tombaka).

Avatar
Kamil / 15.08.2007 23:55:37 / 195.66.144.60/192.168.16.---
W cyklu na rzeźbę nie rezygnowałbym z tej bomby witaminowej i mineralnej jaką są świeżo wyciśnięte soki. Powodzenia.

misiekmichas at o2 (kropka) pl / 23.08.2007 21:41:27 / 83.142.122.---
chciał bym się spytać jaka jest utrata cukrów białka witamin i minerałów po takim przetworzeniu w końcu zostają "wióry" po owocu które idą do kubła

Avatar
Kamil / 24.08.2007 0:42:46 / 195.66.144.60/192.168.16.---
Ja te wióry zjadam. U mnie nic nie idzie do kubła (; Lubie te wióry...

misiekmichas [at] o2 [kropka] pl / 24.08.2007 23:06:21 / 83.142.122.---
po warzywach to rozumie można gulasz zupę sos zagęścić ale po owocach

strzelec_50 (at) o2 _kropka_ pl / 31.03.2008 12:06:00 / 89.228.22.---
jestem po operacji biodra, rzuciłam palenie, co jeść i jak ćwiczyć zeby nie tyć?

22 kropka  5mala at wp kropka  pl / 12.10.2008 20:58:21 / 93.194.244.---
do admina.
Czy moglbys mi podacdiete ktora moglabym zarzywac. Ostatnio tyje, moze to przez tabletki antykoncepcyjne. Co najgorsze wszystko idzie mi w brzuch.
Moja mama prowadzi restauracje co uniemozliwia mi normalnych obiadow. przewaznie jem kotleta i szynka serem ananasem i frytkami na sniadanie spozywam platki a na kolacje to zalezy czesto jajecznice. I czy moglbys mi podacile jest przepisane kalorii na 163cm wzrostu i 57 wagi. Bardzo prosze o pomoc bo niedlugo bede wygladac jak swinia. Najlepiej by bylo gdybys mi odp na mojego maila ktorego podalam wyzej

22 (kropka) 5mala -at- wp (kropka) pl / 12.10.2008 20:59:09 / 93.194.244.---

idzqzs -@- wxbrmj (kropka) com / 23.09.2009 15:54:58 / 89.76.223.---
MĄDRE decyzje to PUENTA !!

Jak sobie znajdziesz tabele z produktami sklasyfikowanymi wg tzw.
__INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu, wówczas sprawę otyłości opanujesz, jeśli nie TO pozostaniesz przy stanie wiedzy, która przekłada się na plagę otyłości, oraz cukrzycy typu 2.
Ważny w diecie człowieka jest też, najzdrowszy dla naszego organizmu; __CHLEB typu KR-IRL.
Dokonuj zdrowych wyborów.
Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

szarszes -@- o2 [kropka] pl / 06.01.2010 23:39:43 / 89.171.210.---
Witam.
ja żeby schudnąć zacząłem stosować surówkę zamiast ziemniaków do posiłków:)
i chyba widac efekty,
jest to prosta surówka bo zawiera 1 główkę kapusty pekińskiej, około pół kg pomidorów, pół kg ogórków, i 200g kefiru, no i oczywiście pieprz i sól
całość ma jakies 350 kcal:)
a jest tego na 3-4 osoby i to w duzych porcjach:)
więc 1 porcja ma jakieś nie całe 100KCAL !!!!
i można sie najeśc:P

jak zrobić??

sałatę rwiemy na małe kawałeczki(same listki zielone)
pomidory,ogórki kroimy w kostkę zalewamy kefirem i przyprawiamy pieprzem i solą:)
i smacznego:)
pamiętajmy żeby jeść natychmiast ponieważ zmieszanie pomidorów z ogórkiem niszczy wit C, ale gdy sporzyje się w ciągu 15-25min to jest oki.
pozdrawiam:)

Avatar
BaPI / 29.06.2012 17:47:28 / 213.134.163.---
ODCHUDZANIE, A REALNA ENERGIA DLA KOMÓREK NERWOWYCH MÓZGU. ODŻYWIANIE CZŁOWIEKA W XXI WIEKU: INFO (BIOLOGICZNA POMOC !!) *****

PRAWIDŁOWA, PROZDROWOTNA METODA ODŻYWIANIA:
Tzw. dla współczesnego człowieka powinna AKCEPTOWAĆ wszelkie uwarunkowania naszej przyrody, ewolucją narzucone REGUŁY. Stanowi to trudny problem, ale bez badań; krew, wydzieliny, wydaliny, pierwiastki włosa, jest to absolutnie niemożliwe.

WTEDY MOŻNA TYLKO PRZERZUCAĆ SIĘ PSEUDO REGUŁAMI:
Na węch i czucie, również przypuszczenia. Kto zada sobie trud i zbada jak podnosi się poziom cukru przy poszczególnych produktach, jaki jest wpływ tłuszczów i jak, tj. w jakiej ilości się odkładają, jak organizm oddziaływuje na rodzaje białek itd. to wyniki dla wszystkich ludzi są niemal identyczne ew. drobna skala technicznego błędu.

A WIĘC; PRZY ZWALCZANIU CHORÓB // OTYŁOŚCI, WAŻNA JEST WIEDZA:
Klasyfikująca pożywienie na kategorie uwzględniające zawartość wszelkich tłuszczów, NISKICH węglowodanów, WYSOKICH węglowodanów; tj. tych które sprzyjają powstawaniu otyłości i cukrzycy typu 2, a które nie, oraz pozostałych składników. Stosunkowo prostym jest zaznajomić się z tabelami pożywienia wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. To wystarcza, aby samemu DECYDOWAĆ o łatwym doborze składników swojej diety, co stanowi na szczęście, rozwiązanie trudnego problemu dotyczącego zwalczania wszelkich chorób. Lekarz rodzinny zdecydowanie, też nam to potwierdzi.

ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. *****
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL

monikazgd [at] interia (kropka) pl / 05.06.2014 15:05:14 / 89.71.196.---
podczas diety bardzo wartościowy jest kefir. Reguluje pracę jelit. Malślanka też jest dobra bo jest bardzo mało kaloryczna. Zresztą tu są dokładniejopisane ich właściwości chudzianka.pl/kefir-maslanka-i-warzywa-na-odchudzanie-zdrowie-w-szklance-i-na-talerzu jak jem kubeczek kefiru dziennie to mój brzuszek zrobił się zdecydowanie bardziej płaski.


Informacja  Zarejestruj się lub zaloguj aby nie pisać anonimowo i nie wpisywać kodu
Połącz z Facebookiem
Twój e-mail

Twój komentarz

Przepisz cyferki ;)
Kod